Logo yritykselle tehty yhteistyössä Päivi Vesalan kanssa.
Keväällä päähäni tuli ajatus, että haluan teettää Äiti yrittää -blogille ja somekanaville logon. En tee pelkästään sisältöä niiden kautta omiin kanaviini vaan sivustolla esitellään myös palvelutarjontaa sisällöntuotannon, somekonsultoinnin ja markkinointivalmennuksen osalta. Oli siis hyvä aika lähteä brändäämään ilmettä ja rakentaa omaa henkilöbrändiä myös logon avulla.
Värityskuvataiteilija Päivi Vesala löytyi Instagramista
Oikeastaan idea logon tilaamisesta syntyi, kun seurailin Instagramissa Päivi Vesalan töitä. Törmäsimme Instan naisyrittäjien ryhmässä ja innostuin hänen töistään. Ajattelin, että Päivi saisi vangittua piirtämällä oikean tunnelman kuvaamaan minua ja blogiani. Halusin logoon noitamaista hippitunnelmaa, kolme lastani sekä lempiväriäni turkoosia.
Logo yritykselle ja prosessi suunnittelusta lopputulokseen
Kun päätimme aloittaa Päivin kanssa yhteistyön kerroin hänelle toiveistani ja täytin Päivin sivuilla lomakkeen, josta logosuunnitteluprosessi alkaa.
Näin syntyy logo yritykselle
- Saat täytettäväksesi kartoituslomakkeen, jossa kysellään pohjatietoja.
- Lomakkeen perusteella teen moodboardin – eräänlaisen kollaasin, johon on koottu haluttua tunnelmaa, värimaailmaa ja muotokieltä. Sitä muokataan niin kauan, että se vastaa myös sinun ajatuksiasi.
- Moodboardin pohjalta luonnostellaan ensimmäisiä ehdotuksia logosta, ensin mustavalkoisena (koska siten pystytään keskittymään täydelliseen muotoon, ja lisäksi logon pitää toimia mustavalkoisena).
- Kun muoto on päätetty, tai päästään lähelle lopullista, aletaan kokeilemaan erilaisia värejä.
- Viilauksia tehdään niin kauan, että olet varmasti tyytyväinen.
- Kun logo on valmis, lopuksi tehdään vielä pieni graafinen ohjeisto.
Päivin mukaan minulle oli helppo lähteä suunnittelemaan logoa, koska hän on seurannut minua Instassa. Logo henkilöbrändille on kuitenkin aika henkilökohtainen juttu, joten ihan tuulesta ei sellaista pysty tempaamaan.
Äiti yrittää logo täytti odotukset
Kun sain ekat luonnokset olin jo ihan innoissani. Muutaman viilauksen jälkeen syntyi lopullinen versio ja siinä on lasten hiuksia myöten kaikki kohdallaan. Tykkään tästä paljon. Päivi on todella taitava ja hänen työnsä ovat upeita. Ota Päivi seurantaan Instagramissa.
Vaikuttajayhteistyö toimii
Se mikä ilahdutti paljon oli Päivin viesti heti sen jälkeen, kun olin postannut logon Facebookkiin. Hän sai logotilauksen kauttani. Lue lisää aiheesta Vaikuttajamarkkinointi.
Päivi Vesala
- Värityskuvataiteilija
- Vedic Art -taiteilija
- Kuvittaja ja graafinen suunnittelija Kempeleestä.
- Piirtää ja maalaa intuitiivisesti tietoisen läsnäolon tilassa.
- Hyödyntää intuitiota vahvasti myös graafisessa suunnittelussa.
- Värityskuvia on ostettavissa satoja valmiita Värityskuvakaupasta.
- Piirtää värityskuvia yrityksille toiveiden mukaan.
- 20 vuoden kokemus yritysilmeiden, markkinointimateriaalien ja mainosten suunnittelusta.
Päivin tarina
Olen aina rakastanut piirtämistä. Se on ainoa ilmaisukeino, joka minulta sujuu luontevasti. Vajaa 10 vuotta sitten kävin ensimmäisellä Vedic Art -kurssilla, ja se avasi luovuuteen ja piirtämiseen ihan uuden ulottuvuuden. Siitä lähtien intuitio on ollut aina vain vahvemmin mukana kaikessa tekemisessäni, varsinkin visuaalisessa työssä.
Värityskuvien piirtäminen on suuri intohimoni. Niitä on ensinnäkin ihana piirtää, aina pystyy ideoimaan uutta, ne ovat todella monikäyttöisiä ja niistä on paljon iloa ihmisille rentoutumisen apuna.
Olen ollut itsekin ihan hämmästynyt, kun olen tässä matkan varrella huomannut miten moneksi värityskuvat taipuvat. Olen tehnyt asiakkaille monenlaisia väritettäviä tehtäviä esimerkiksi elämänhallintaan, ajanhallintaan, terapiatyökaluiksi ja liiketoiminnan työkaluiksi. Värityskuvia voi myös käyttää kuvituskuvina ilmettä tuomaan, esimerkiksi kehyksinä ja reunuksina markkinointimateriaaleissa.
Todella suosittuja yrittäjien keskuudessa ovat olleet väritettävät lahjakortit sekä väritettävät kiitoskortit verkkokauppatilausten mukaan. Lisäksi minulla on Facebookissa ryhmä Kimppamainokset verkkokauppiaille, jossa pääsee erittäin edullisesti mukaan väritettäviin kimppamainoksiin.
Värityskuvakaupasta löytyy monenlaista väritettävää; tulostettavia värityskirjoja, värityskortteja jne. Yritykset voivat ostaa pikkurahalla värityskuvia markkinointikäyttöön.
Perinteisiä värityskirjoja olen julkaissut kolme, ne ovat kierreselkäisiä ja kuvat on painettu vain yhdelle puolen paperia. Sarja on nimeltään Mielikuvia, ja kirjoja löytyy kaikista verkkokirjakaupoista, esimerkiksi täällä.
Logo yritykselle – Suunnittelijan näkemys
Heidin logon suunnittelu oli ihana prosessi. Olin jo tiiviisti seurannut Heidiä somessa, joten minulla oli tietynlainen tunne hänen ajatusmaailmastaan ja arvoistaan. Logon pitää kuitenkin herättää tunteita ja mielikuvia, joten tunteiden kuuntelu on tärkeä osa suunnittelua.
Lue myös Mitä blogiyhteistyö maksaa?