Haluatko käyttöösi yli 20 vuoden osaamisen markkinointiviestinnän parista? Kiinnostaako organisaatiotasi yhteistyö Äiti Yrittää -blogin kanssa? Tarvitsetko apukäsiä omien kanavien sisällöntuotantoon ja somemarkkinointiin?
Koulutukseltani olen graafinen suunnittelija ja työskentelin mainostoimistossa vuoteen 2003. Pyöritin 15 vuotta Eventgarden tapahtumatoimistoa, joka toteutti myös sosiaalisen median markkinointia. Yritykseni omistaa Lapsiarkea – Lapsennimi.com Median, joka tavoittaa noin 100 000 uniikkia lukijaa kuukaudessa.
Suuri osa yrityksistä tarvitsee osaamista ja resursseja somemarkkinointiin. Vakituisen henkilön palkkaamisen sijaan moni suosiikin nykyään alihankintaa. Osaamistani on mahdollista ostaa osaksi markkinointitiimiänne ja kauttani löytyy freelancereita sisällöntuotantoon.

PALVELUT
- Sisältöyhteistyö Äiti yrittää -blogissa ja somekanavissa.
- Sisältöyhteistyö Lapsiarkea Mediassa ja somekanavissa.
- Sisällöntuotanto asiakkaan omiin kanaviin.
- Sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelu ja toteutus.
- Vaikuttajamarkkinoinnin koordinointi.
- Yhteisömanagerointi Instagramissa ja Facebookissa.
- Markkinointistrategiat, valmennukset ja konsultointi Profiant Oy:n tiimin kanssa.
SISÄLLÖNTUOTANTO
Autan asiakkaitani tarinoiden kautta puhuttelemaan haluttua kohderyhmää sosiaalisessa mediassa. Teen sisällöntuotantoa asiakkaiden omiin kanaviin, Lapsiarkea – Lapsennimi.com mediaan ja Äiti Yrittää blogiin. Delux-Retkiperhe matkablogista löytyy perheemme reissuja ja nykyisin keskitymme pitkälti kotimaanmatkailuun.
ÄITI YRITTÄÄ -TEEMAT
- Hyvinvointi
- Yrittäjyys
- Sijoittaminen
- Matkailu
- Perhe
- Kosmetiikka
- Muoti
- Sisustus
- Henkilöhaastattelut
BRÄNDILÄHETTILÄS
Pitkäkestoinen brändilähettiläs yhteistyö on jo muutaman vuoden ajan ollut kasvava trendi vaikuttajamarkkinoinnin saralla. Lyhytkestoisten kampanjoiden sijaan brändilähettiläs yhteistyö tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden laajempaan ja vaikuttavampaan markkinointiin. Brändilähettiläs on sitoutunut brändiin ja tuo brändiä esille omassa arjessaan. Brändilähettiläs näkyy usein brändin mainoskasvona ja tuottaa brändiä mainostavaa sisältöä omiin sosiaalisen median kanaviinsa sekä asiakkaan omiin kanaviin.
Brändilähettiläänä haluan olla kiinteästi osana asiakkaan markkinointitiimiä tuoden ideoita ja pitkän kokemukseni markkinointiviestinnästä asiakkaan käyttöön. Voin toimia tapahtumissa juontajana sekä ideoida tapahtumakonsepteja.
ÄITI YRITTÄÄ -ASIAKKAITA
Toimin brändilähettiläänä Holiday Clubille. Tuotan sisältöä kuukausittain asiakkaan omiin kanaviin, mainonnan tarpeisiin sekä omiin kanaviini. Tästä näet kootusti täällä blogissa olevat sisällöt. Tässä juttu kolmen sukupolven lomailusta Holiday Clubin sivustolle.
SISÄLLÖNTUOTANTOA ASIAKKAIDEN KANAVIIN
- Nordnetille kirjoitan sijoittamisesta
- Holiday Clubille tuotan säännöllisesti sisältöä. Tässä kurkistus lomakotiin.
- Best Caravanille Iltalehteen tuottamani artikkeli, video ja kuvat matkailuautoreissulta.
- Radisson Blulle tuottamani sisältö A-Lehtien Terve.fi sivustolle Romanttinen miniloma omassa kotikaupungissa.
- Theron Cateringille tuottamani artikkeli kuvineen ravintola Pihlajasaaresta.
- Ekologinen Puustelli Miinus-keittiö Instagram ja Facebook.
KAUPALLISIA YHTEISTÖITÄ ÄITI YRITTÄÄ -BLOGISSA
- Finlandia Café
- Tallink Silja
- Puustelli Miinus-keittiö
- Terranova
- Nordnet
- Accountor Go
- Puhti-palvelu
- Breden
- F-Secure
- Lämpöykkönen
- New Nordic
KAUPALLISIA YHTEISTÖITÄ LAPSIARKEA MEDIASSA
- Familonille: Vartalotyyny kokemuksia teemalla.
- Puustelli Miinus-keittiölle: Keittiösuunnittelu prosessina
- Nivealle: aiheina ryppyvoide, kosteuttava kasvonaamio ja helppo kasvonaamio.
- Radisson Blulle kuudesta eri hotellista Suomessa mm. otsikolla Radisson Blu Seaside kokemuksia ja Radisson Blu Plaza kokemuksia.
- Mehiläiselle aiheina mm. digiklinikka, rakenneultra ja NIPT-testi.
- LähiTapiolalle teemoista Terveyshelppi kokemuksia, auringonpistos lapsella, ja useat muut lasten terveyteen liittyvät artikkelit.
- Vihdin Kunnalle: Muuttiko koronakevät asumishaaveitasi?
- Tytön huoneen sisustus useiden kumppaneiden kanssa.
MITÄ SAA TONNILLA?
Lue tästä Mitä blogiyhteistyö maksaa? artikkelista mitä minulta saa tonnilla. Kerron myös mitä vaiheita blogiyhteistyöhön sisältyy.
HYVÄN BLOGIYHTEISTYÖN EDELLYTYKSET
Edellytys hyvälle yhteistyölle on avoimuus ja selkeä tavoitteiden asetanta. On helpompi rakentaa asiakkaan tavoitteita tukeva kokonaisuus, kun asiakas ilmaisee odotuksensa yhteistyölle selvästi. Tuotteen tai palvelun tulee sopia omaan elämäntilanteeseeni ja arvoihin.
MITÄ ODOTAT YHTEISTYÖLTÄ?
- Haluatko lisää seuraajia omille somekanaville?
- Haluatko löytyä paremmin orgaanisesti tietyillä hakusanoilla Googlesta?
- Haluatko kolmannen osapuolen analyysin tuotteesta tai palvelusta?
- Haluatko tekstiä ja kuvia omiin kanaviisi?
MITÄ HYÖTYÄ ASIAKAS BLOGIYHTEISTYÖSTÄ SAA?
- Hakukonelöydettävyys paranee ulkopuolisten linkkien ja hakukoneoptimoidun artikkelin avulla.
- Kolmannen
osapuolen suosittelun . - Tunnettuutta.
- Sovittaessa sisältöä omiin kanaviinsa tai vaikkapa muihin medioihin.
PIKAVOITTOJA ON HARVOIN TARJOLLA
Blogiyhteistyön arvo on nimenomaan pitkäkestoisessa hyödyssä. Jos odottaa vain nopeasti lisää myyntiä yhden blogipostauksen avulla saattaa helposti pettyä. Hakukoneoptimoitu laadukas artikkeli hyödyttää asiakasta pitkälle tulevaisuuteen. Moni etsii tietoa tuotteista ja palveluista ostopäätöksen tekemiseen netistä.
Vuosia sitten tehty blogiyhteistyö saattaa tuoda kauppaa ja löytyä hakukoneiden kärjestä tukien asiakkaan liiketoimintaa. Tulosten tarkastelujakson tulee olla riittävän pitkä.
ÄITI YRITTÄÄ -BLOGIN JA SOMEKANAVIEN LUKUJA
- Äiti Yrittää blogin tavoittaa keskimäärin 10.000 uniikkia lukijaa kuussa. (3/2020 11.329)
- Instagram 4.900 seuraajaa 10/2020
- Heidi Ekholm-Talas Facebook 3.517 kontaktia 10/2020
- Äiti yrittää Facebook 2.957 11/2020
- Delux-Retkiperhe Facebook 1.229 10/2020
- Perhematkailu – Parhaat vinkit lapsiperheille yhteisö 2.473 11/2020
- Lapsiarkea Facebook 4.826 11/2020
- Lapsiarkea Instagram 2.435 11/2020
- Ruuhkikset – Ruuhkavuosien reseptit yhteisö 1.538 11/2020
- LinkedIn 3.139 11/2020

ARTIKKELIKOHTAISIA LUKUJA
Tässä muutama esimerkki artikkelien lukijamääristä.
Nordnet yhteistyö: Mitä osakkeita kannattaa ostaa kun koronavirus heilauttelee markkinoita? 3/2020 3.420
Puhti-palvelu yhteistyö: Ferritiini eli varastoraudat oli finaalissa raskauden aikana
01/2019-3/2020 välisellä ajalla 2.731
Toimisto missä vaan – Kotona tehtävä työ ja passiiviset tulot kiinnostavat
11/2017-3/2019 välisellä ajalla 6.065
Tuote-esittely – Zinzino BalanceOil kokemuksia
4/2017-8/2018 välisellä ajalla 23.145
ESIMERKKI TULOKSELLISESTA YHTEISTYÖSTÄ
Accountor Go kokemuksia – Edullinen kirjanpitopalvelu
- Kohderyhmä pienyrittäjät (tehty 3/2018).
- Lukijoita 2.419, jotka ovat viettäneet keskimäärin lähes 7 minuuttia artikkelin parissa ajanjaksolla 03/2018-03/2019.
- Asiakas on saanut kirjanpitoasiakkaita artikkelin avulla. Asiakkaat todennetaan etukoodin avulla, jonka saa vain blogista.
- Löytyy Googlesta Incognito haulla ”Accountor Go kokemuksia” ensimmäisenä ja ”Accountor Go” haulla kolmantena.
- Jatkuvuutta yhteistyölle tuo yrittäjätarinoita artikkelisarja.
ÄITI YRITTÄÄ -BLOGIN LUKIJAT
76% lukijoista on naisia.
Ikäjakauma:
18-24 vuotta 9%
25-34 vuotta 39%
35-44 vuotta 26%
45-54 vuotta 13%
MITÄ BLOGIYHTEISTYÖ VOI SISÄLTÄÄ?
Lähtökohtana yhteistyölle on asiakkaan tavoitteet. Kampanja voi olla yksittäinen postaus, sarja tai vuositasolla jatkuva yhteistyö esimerkiksi brändilähettiläänä. Blogiyhteistyöhön voidaan sisällyttää arvontoja sekä alekoodeja lukijoilleni. Tässä esimerkki mitä blogiyhteistyö maksaa ja mitä se sisältää. Toteutan myös videoblogeja. Yhteistyö voi sisältää myös pelkästään Instagram-näkyvyyttä. Lapsiperhekohderyhmään liittyvät yhteistyöt kannattaa toteuttaa ensisijaisesti Lapsiarkea Mediassa.
MEDIAKORTTI
ESIMERKKIHINTOJA
Yksi hakukoneoptimoitu artikkeli + Instagram ja Facebook postaukset 1000€+alv.
Tekstisisällöt asiakkaiden kanaviin alk. 500€+alv / Artikkeli.
Instagram yhteistyö alk. 100€+alv.
Useamman artikkelin sarjoista ja laajemmista yhteistyökokonaisuuksista räätälöin tarjouksen. Voit myös antaa budjetin ja teen ehdotuksen sisällöstä.
SOSIAALISEN MEDIAN KANAVAT
Käytän sisältömarkkinoinnissa mm. seuraavia kanavia: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, ja LinkedIn.
YHTEYSTIEDOT
Heidi Ekholm-Talas
BSG Marketing Oy
heidi@heidiekholmtalas.fi
www.heidiekholmtalas.fi
Puhelin 050 439 1075
LinkedIn
Instagram
Facebook
Twitter

