• Etusivu
  • Tietoja minusta
  • Qasva Pr & Events
  • Markkinoinnin palveluita
    • Sisällöntuotanto
    • Tapahtumamarkkinointi
    • Brändilähettiläs
    • Qasva Pr & Events
    • Mediakortti
    • Hyvän yhteistyön edellytykset
  • Blogi
  • Referenssit
    • Sisällöntuotanto asiakkaita
  • Nav Social Menu

    • Bloglovin
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Twitter
    • YouTube
Äiti yrittää -blogi

Äiti yrittää

  • Hyvinvointi
    • Henkinen kasvu
    • Hoidot
    • Liikunta
    • Lisäravinteet
    • Terveys
  • Lifestyle
    • Kosmetiikka
    • Muoti
    • Perhe
    • Puutarha
    • Raskaus
    • Ruoka
    • Tapahtumat
    • Sisustus
    • Äitiys
  • Yrittäjyys
    • Yrittäjätarinoita
    • Vaikuttajamarkkinointi
    • Sijoittaminen
    • Verkostoituminen
    • Yrittäjätarinoita
  • Matkailu
    • Reissuperhe

1.7.2015 ·

Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit

Lifestyle

Lyhyesti: Kesäpäivä leikkipuistossa sujuu eväillä ja lasten aurinkolaseilla. Tässä puistoruokailuvinkit ja kokemus lasten aurinkolaseista. Sisältää yhteistyössä saatuja tuotteita.

Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Coolina puistossa Kietla aurinkolaseissa
Sisältää yhteistyössä saatuja tuotteita. Vietimme tänään kesäpäivää jälleen leikkipuistossa. Ilman äitini apua en pystyisi nyt niihin lähtemään. Itse lähinnä istuin penkillä, kun mumi juoksi poitsun kanssa. Tänään on ollut jotenkin outo olo ja mietin josko nyt pian tulisi jo lähtö synnyttämään. Oloja tässä on tosin ollut jo aika pitkään. Päätimme mennä Intianpuistoon Käpylään testaamaan puistoruokailua. Mikä mahtava konsepti se onkaan Helsingin kaupungilta. Lapsia oli varmaan yli sata, ehkä jopa 200. Oli vauvaa, taaperoa ja kouluikäisiä. Isommat lapset olivat tulleet syömään ilman vanhempiaan. Puistoruokailu on ainutlaatuinen palvelu ja se on aloitettu jo vuonna 1942 keskellä sotaa. 1990-luvulla se oli myös hetken aikaa maksullista, mutta sai voimakasta vastustusta osakseen. Muistan itse omasta lapsuudestani olleeni kerran puistossa Ruskeasuon suunnalla syömässä ja tarjolla oli sienikeittoa. Jotenkin se on jäänyt mieleen ja oli kiva viedä oma lapsi kokemaan myös puistoruokailu. Suuri osa lapsista tuntui juttujen perusteella käyvän syömässä säännöllisesti. Kuten olen aiemmin kertonut, en ole kovin innokas leikkipuistossa istuskelija, mutta eiköhän mekin käydä useampaan otteeseen jatkossa samalla leikkimässä ja ruokailemassa. Puistoissa on myös ohjattua toimintaa, mikä on minusta tosi kiva juttu varsinkin niille lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä. Yhden aterian hinta on kaupungille euron. Mukaan pitää ottaa oma lautanen, lusikka ja vesipullo. Huomenna on tarjolla risottoa, tänään oli kasviskeittoa. Intianpuisto on kaunis ja vehreä alue. Poikamme viihtyi siellä oikein hyvin ja ilma sattui olemaan tosi lämmin. Lasten kanssa täytyy varautua sään vaihteluihin oikeilla varusteilla. Lähtiessämme näytti pilviseltä ja sateiselta. Yhtäkkiä aurinko helotti siniseltä taivaalta. Onneksi mukana oli aurinkorasva ja aurinkolasit. Nämä Kietlan aurinkolasit ovat tosi kätevät ja kivan näköiset. Niitä löytyy Mamidea -verkkokaupasta neljää eri kokoa ja 10 eri väriä. Ne on valmistettu täysin kierrätettävistä materiaaleista ja kestävät taaperon kovempaakin menoa. Aurinkolaseihin totuttelu kannattaa aloittaa jo ihan pienestä, sillä taaperoa voi olla haastava saada käyttämään laseja. Lisätietoa Helsingin kaupungin leikkipuistoista Täältä löytyy kiinnostavia Lastentarvikkeita
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Intianpuistossa on monenlaista tekemistä autoista, kiipeilytelineisiin ja vedessä lotraamiseen.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Intianpuisto on kyllä ihana vehreä keidas.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Oma lautanen mukaan.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Ennen ruoan jakoa ruokapiirissä oli yhteinen lauluhetki.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Mumin kanssa ruokajonossa.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Puistossa voi ruokailla pöytien ääressä tai viltillä piknik tyylisesti. Kivoja viheralueita on paljon.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Kasviskeitto oli maistuvaa. Juomapullona oli tietysti vakiovarusteemme LifeFactory pillipullo.
Puistoruokailu ja asialliset aurinkolasit
Pikkuherraa oli haastava saada keskittymään syömiseen, kun puistossa oli niin kiva temmeltää.
Edellinen artikkeli: « 36. Raskausviikko ja äitiysloma alkoi
Seuraava artikkeli: Raskausmyrkytys vai luulotauti? »

Ensisijainen sivupalkki

Qasva PR & Events x IMAGOsetters – yritystapahtumat, PR ja henkilöbrändäys, vaikuttajamarkkinointi, sisällöntuotanto

Heidi

Äiti yrittää on Lifestyle-blogi, joka kertoo hyvinvoinnista, matkailusta, sisustamisesta, sijoittamisesta sekä perhe-elämän ja yrittäjyyden yhteensovittamisesta. Lue lisää minusta

Hae tästä blogista

Taikavoimat

taikavoimat

Lapsen Valo Ry

lapsen valo ry

Lapsiarkea-media

Lapsennimi.com

Kategoriat

Blogin aiheita

Balance Blogirinki Espanja henkinen kasvu Hoidot Holiday Club hyvinvointi imetys kauneus Kaupallinen yhteistyö kosmetiikka kotimaanmatkailu lapsuus lastentarvike lastenvaatteet lisäravinteet Loma luonto matkailu muoti Omega-3 perhe Polarn O. Pyret puutarha Pyhätunturi Ranska raskaus rasvahappo ravintola ruoka Sijoittaminen sisustus sisustussuunnittelu suoramyynti tapahtumat terveys ulkoilu vauva verkostoituminen verkostomarkkinointi vierasblogi yhteistyö yrittäjyys Zinzino äitiys

Footer

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Follow on Instagram
  • Tietosuojalauseke

Copyright © 2026 · beloved theme by Restored 316

Sivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeet.