Lyhyesti: Lapsen synttärikakku ei aina maistu taaperolle. Tässä ideoita synttäritarjoiluun ja kokemuksemme kolmevuotiaan juhlista. Sisältää kaupallisen yhteistyön.
Yhteistyössä Theron Catering.
Moni tuttu on sanonut, ettei heidän taaperoikäiset tykkää kakuista. Siksi jäätelöä on usein synttäreillä tarjolla lapsille. Meidän pikkuherralle taas oli tärkeää saada ”palokakku” eli punainen kakku mansikoilla. Vuosi sitten synttäreillä oli Susu-kummin ja mumin leipoma paloauton näköinen kakku. Päätimme tällä kertaa säästää läheisiä kakkumaratoonilta ja tilasimme kakut Theron Bakerysta.
Perinteinen mansikkakermakakku ja kolmen suklaan moussekakku Julia tekivät kauppansa ja katosivat vieraiden suihin. Tumma-, maito ja
valkosuklaa yhdistyvät Juliassa suussa sulavan hyväksi kokonaisuudeksi. 12 hengen Julia kakku maksaa 40,80€ ja perinteinen täytekakku 20:lle 66€. Todella helppo tapa tilata kakut pieniin ja isoihin juhliin. Itse sankari oli oikein tyytyväinen kakkuihin. Hän muuten tykkää leikkiä kakkujen leipomisleikkejä ja lukea kirjoja, joissa leivotaan.
![]() |
| Kolmen suklaan Julia kakku. |
![]() |
| Ei juhlia ilman kakkuja ainakaan meillä. |
![]() |
| Onnellinen synttärisankari kuuntelee onnittelulaulua isin kanssa. |
![]() |
| Kynttilöiden puhaltaminen oli hauskaa. |
![]() |
| Serkukset nauttivat Theron Bakeryn kakuista. |
![]() |
| Anoppi leipoi sienipiirakkaa, munariisipastejoita sekä kuivakakkua juhliin. |
![]() |
| Synttärisankari sai mumilta ja papalta Playmobil poliisiaseman. |
![]() |
| Lapsille oli katettu oma pöytä olohuoneessa. |
![]() |
| Kummien kanssa korkattiin uusi kakku. |
![]() |
| Karkkien sijaan tarjosimme pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. |
![]() |
| Etelä-Ranskan värejä terassilla. Synttäreillä on aina ollut hyvät ilmat ja vieraat viihtyvät ulkona. |
![]() |
| Arabian Paratiisi on lempiastiastoni arjessa ja juhlassa. |
![]() |
| Kolmevuotiaan synttäritarjoilut. |
![]() |
| Onnellinen äiti, pari päivää yli viikon vanha pikkuveli ja Hans-hauva. |















Tosi on, ettei lastenjuhlilla kakku yleensä ole se suosituin syötävä. Mutta kuten teillä, myös meidän esikoinen tykkää kakuista. Tai no ainakin kotitekoisia on syönyt oikein mielellään. Kolmivuotissynttäreitä suunniteltiinkin pitkään ja hartaasti. Potalle oppi, kun sai samalla katsella kakkukuvia instagramista. 😀
Pottahommat onkin meillä vähän vaiheessa. Täytyy kokeilla kakkukuvia, toisaalta sitten tulee huuto jos ei ole kakkua pöydässä 🙂
Upeat synttärijuhlat järjestitte esikoiselle! Sydämelliset onnittelut vielä hänelle sekä koko perheelle kuopuksen syntymän johdosta <3
Kiitos onnitteluista. Aika vauhdilla ja delegoiden nämä juhlat järkättiin. Mies siivosi, mä katoin pöydän. Muuten tarjoilut tuli pääasiassa muiden toimesta. Tärkeintä oli tietysti ilahduttaa poitsua 🙂